tisdag 18 maj 2010

Försommar



Yes! Så länge det finns liv, finns det hopp!




Sigge spanar retsamma fåglar på balkongen...


Idag kom jag hem efter en liten turné uppåt landet. Det var varmt uppåt landet, men här hade det nästan blivit hett. Fick på en gång en pollenchock när jag gick ur bilen. Nått litet pollenhelvete blommar som satan just nu. Och ingen allergimedicin finns hemma. Tänk att jag jag alltid glömmer att bunkra upp Clarityn och Rhinocort varje år!? Jag är en klantskalle!!

När jag kom hem slängde jag in väskorna, gosade med katten, kollade om det fanns mat i kylen och skafferiet. Sedan gick jag ut på balkongen för att vila i några minuer, innan det var dags för hämtning av sonen på dagis. Balkongen är dessutom perfekt eftersom den är emot bakgården och inte mot parken, allén och alla helvetiska pollenmoln!

Där ute såg jag grönska! Heja! Jag har gröna "fingrar"!! Ja alltså, kanske inte så mycket grönska, men lite... För ett par veckor sedan sådde jag lite frön, efter konstens alla regler, i balkonglådorna. Jag har vattnat och pratat med jorden i de där krukorna, men ingenting har hänt. För några dagar sedan började jag misströsta. Kanske gick det åt skogen? Kanske dödade frosten mina små frön?

Idag hade det kommit upp några små gröna sticklingar. Kan det ha lyckats!? Om allt går som planerat kommer balkongen prunka av grönska om ett par veckor. Om det inte funkar så får jag väl köpa ett par pelargonier och gräva ner i jorden! Men jag tror det kan lyckas! Hejja!!

Katten Sigge gick ut på balkongen och kollade in läget! Han retade sig på hundarna Mao och Elvis som gick omkring på gården. Dessutom var han ju tvungen att kolla in alla retsamma fåglar som flög förbi. Helt plötsligt saknade jag gammelkatten Gusten! Han hade älskat att ligga ute på balkongen och hälsa våren/försommaren välkommen. Vi saknar dig otroligt mycket! Fortfarande!

Välkommen försommaren! (Våren, du var faktiskt inte så mycket i år.... Sorry!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar